let's Story-mory

Saturday, July 6, 2013

aku cuba

Terlalu banyak cerita yg ku simpan. Terlalu banyak yg hendak ku ceritakan. Tanpa sedar, sudah 3 bulan kau telah pergi meninggalkanku. Seakan baru semalam ku menyikat rambutmu, membaca yassin bersamamu. Seakan baru semalam kau memberitahuku akan angan-ll mu itu. Seakan baru tersedar drp mimpi yg panjang, ku tersentak. Astagfirullahalazim. Ya, realitinya kini kau sudah tiada. Bohonglah jika aku kata aku tk sedeh. Bohonglah jika aku tidak terluka dan kecewa. Tetapi apalah sangat rasa sedehku ini jika hendak dibandingkan dgn rasa sedeh mak yg telah bertarung nyawa melahirkan mu. Seorang mak yg telah menjagamu drp kecil sehingga kau dewasa. Seorang mak yg telah menyembunyikan kesedihannya tatkala melihat kau yg dulunya ceria terbaring lemah .Masihku ingat. Hanya aku yg optimis menyangkal dakwaan semua pihak. Aku yakin kau akan sembuh. Aku yakin kau akan menyambut lebaran ini bersamaku lagi. Tapi sayang ! Ternyata allah lebeh menyayangimu. Harapanku yg tinggi ini akhirnya memakan diriku sendiri tatkala kau meninggalkanku sendirian. Terkulaiku jatuh ke bumi tatkala itu. Ingin sekali aku memadamkan semuanya dr ingatan apakan daya, aku tak berdaya. Siapa aku untuk melawan takdir yg maha kuasa? Perlahan-lahanku belajar menerima ketentuan ini. Perlahan-lahanku bangun semula. Bukan senang. Alhamdulillah, kini semangat ku telah kembali semula. mungkin sudah 49%. Doakan aku, kakak. Terima kasih di atas segala pengorbananmu terhadap kami sekeluarga. Semoga allah melindungimu.



Ikhlas drp adik yg merinduimu,
nurulhazwani:

1 comment:

  1. br jumpa entry ni. sedih membacanya. teringat kecik2 dulu kakak selalu naik rumah wan n tam mah, tak mau balik hehe. dia lah tempat kami menumpang manja, dh mcm cucu sulung wan n tam mah. bila wan bawak jalan, org selalu tanya "anak bongsu ka" sbb dia panggil wan "abah" hehe. bila teringat mmg basahja mata ni. semoga dia aman di sana. Al Fatihah

    ReplyDelete