let's Story-mory

Friday, June 14, 2013

salahkah aku?


aku bukanlah seorang hamba Mu yg baik ya allah. Aku ne ibarat orang yg tak bersyukur atas nikmatMu. Diberi kesempatan belajar di mrsm aku main-ll. Diberi kesempatan ada seorang kakak aku tak hargai. Bukan aku tak sayang kakak, cuma kesempatan itu tak ada. Sepatutnya aku yg menderma. Aku yg bt bone marrow. Aku kena pi bt test darah. tapi? aku tak buat semua tu. Aku nk buat tapi sebelum tiba masanya, kakak dah pergiiiii. Salahkah aku? aku bukan anak yg baik. Diberi kesempatan membela nasib keluarga tapi aku sia-siakan dgn result spm yg hentah ape-ll. Baikkah aku? Ya allah, andai esok masih ada kau berilah aku hidayahMU. Bantulah aku supaya aku dapat membantu diriku ke jalan yg lurus. Aku teringin nk jadi baik. Cukuplah sekadar beriman di mataMU bukan di mata manusia lain. Ya allah ampunkanlah. Seandainya aku diberi masa. seandainya aku diberi satu lagi peluang. Seandainya ya allah. aku sanggup korbankan semua yg termampu untuk kakak. Kakak, maafkan adik kerana adik terlampau mementingkan diri sendiri. Adik bukan  adik yg baik. Semuanya salah adik. seandainya. ya allah. ampunkanlah aku. sesungguhnya air mata yg mengalir saban hari ne ikhlas. Ikhlas meratapi semua dosa-dosaku. Ikhlas tanpa mengaharapkan simpati.



No comments:

Post a Comment