let's Story-mory

Tuesday, January 15, 2013

typical reasons here and there

*Image ini hanya hiasan semata-mata*

Assalamualaikum. Hye u'olls semua. apa habaq? *ha tudia keluaq dah loghat utara*. Huh, dah lama tak update blog.Alasan? Aku bussy la, Tak sempat, Line ternet slow. Jiran aku dengki doe, tak kasi aku update banyak-ll. Hahaha. That was the typical reasons untuk org malas mcm aku. Actually. aku dah lame tak update sbb malas +no idea. *hoho, otak aku  kering.Well, sbb menganggur lama sangat ne menyebabkan lubricants dah kurang dlm medulla oblongata* Eh, betul ka? mcm ta penah blaja pom. *aku goreng je semua tu*. So hari ne, aku nak melalut dan merapu mengenai aku. Tak nak tau? ok, gue tak kisah. ~weee~. Nama aku Hazwani.  * malas nk letak nama panjang, tgk IC la*. Setelah selesai meletakkan pen di meja setelah tamatnya UPSR, aku telah dihantar ke asrama . *mcm complicated je explaination ne*. Mcm ne la sng, masok umur 13 je aku masok asrama sampai umur 17. See u'olls, I olls duduk asrama 5 tahun oke.  *mohon simpati*. Perasaan?? susah nk dilontarkan dgn kata-ll apatah lagi membayangkan hanya dgn penceritaan. Alhamdulillah, boleh survive dlm jangka masa tu. Nau tau something??? ala, dengar la, dengar la *merayu ne, hehe*.Masa  dlm edah *eh, bkn edah cerai tu* masa aku form 1 sampai form 3 tu, tahap kehomesick-kan aku tak la serious sangat. *kiranya mcm boleh dibendung dan dicegah hanya dgn menelan panadol sj* mcm tu la lebeh kurang gambarannya. Tapi, tup-ll bila dah nek form 4 ne, aigooo~ memang kehomesick-kan aku tak dapat dibendung dah. Ingin tahu apakah yg terjadi selanjutnya?

10001 alasan diutarakan :
1." makkkkk, adik tak boleh belajaq tang ne. memang tak paham langsung"! 

2. "makkk, adik kena pi tusyen la. memang tak boleh hadam langsung apa yg cikgu belajaq"

3. makkk, adik sunyi. adik nak balik. adik tak boleh blajaq dah tang ne. adik tadak kawan-ll *err, yg ne memang menipu tahap gaban 

4. "makkkkkk, mai la tengok adik tiap-hari"

Dan yg terakhir sekali setelah ikhtiarku semua menjumpai jalan buntu, aku hanya mampu menangis dan menangis serta meluahkan semua kesengsaraan kpd sahabat-ll yg berhampiran. Paling dok layan perasaan
aku sapa lagi, classmate aku la ALIA ELIANI. thanks a lot kak oii
*hah, lebeh kurang mcm ne la muka aku tensyen dulu*


KESAN-ll akibat virus buatan sendiri:

Kesan yg paling jelas, terang dan nyata sudah semestinya aku tak focus dlm kelas yaw. Tu kesan jangka pendek, Masa panjang? memang exam aku down gila doe. *tok dapet eden nk merasa anugerah pengetua masa form 4 tu hah*.Nasib naik je form 5 aku sudah matang, hehehe! dan dapat belajar dengan penuh kefokusan *mohon jgn guna word ne dln essay sbb dh tratantang salah*. 

MORAL values from my story :
Wahai adik-ll dan silent readers sekalian *ceewah, mcm ade je yg baca kan? tak pe buat-ll je la*, jgn sesekali menjadikan kekurangan atau ketidak cukupan kita sebagai satu alasan untuk kita gagal. Paling penting, jgn biarkan kebengongan diri sendiri *ye la, sbb asyik buat alasan je kan* merugikan diri sendiri. Tengok ye semua bila asyik buat benda bengong je result pon tak la nk berapa nk 5 stars sangat kan. Duduk asrama ne seronok ye sbb we olls akan rasa rapat sangat dgn roomates, classmates bagai tuhh. Huh, sebagai hamba-Nya aku sangat bersyukur sbb diberi peluang masok asrama *even aku ne tak la pandai sangat*.

P/S : Doakan result SPM aku terbaik dan cemerlang yaw.Mudah-mudahan mendapat A lurus. ~amin~
*sekian drp saya, budak yg selalu berangan*

No comments:

Post a Comment