let's Story-mory

Wednesday, April 24, 2013

Kepulangan yg dinanti

*ihsan google*


Hari ne dh nk masok 2 bulan kakak tak balik. Setiap hari aku tunggu dan tunggu walaupun aku sedar dia tak akn balik lagi. Jika dulu sekurang-kurangnya seminggu sekali dia akan message aku tanya mcm mana belajaq? result exam oke ka dak?sekarang? Tidak lagi. Semalam aku tak boleh tidoq. Bila pejam mata ja terbayang muka dia. Bila pejam ja terngiang-ngiang suara dia dok bersembang, begelak dgn aku. Buat kesekian kalinya aku menangis lagi. Menangis dlm diam supaya mak dn ayah ta nmpak. Walaupun kakak tegas, aku manja sgt dgn dia. Semua benda aku kakak yg buat. Nak beli tudung ka, nk beli baju ka semua kakak yg belikan. Ya, kakak yg tau cita rasa aku. Kalau kakak balik cuti, aku pksa jugak dia jenguk aku kat hostel. Rindunya nk bergadoh dgn kakak. Kakak kata itulah cara kami mengeratkan silaturrahim bila mk marah kami sbb suka bekelai. Malam-ll kakak suka terjah masok bilik aku, then terus landing suka hati. Kakak jugalah yg selalu teman aku jalan-ll. Dulu masa kakak ada, aku jarang keluaq gn kawan-ll. Aku prefer keluaq gn arwah lagi. Kakak baik hati. apa aku mntak semua dia bagi. Tunggu ja. Cepat atau lambat mesti dapat punya.

Sekarang:

Semua benda aku kena buat sniri. Beli tudung sniri, beli baju pon sniri.Susahnya. Kadang-ll rsa mcm dia dok ada ja . Kakak merupakan penasihat fesyen aku. Cantik ka, peliks ka dia la yg akn habaq dgn jujur. Awkward gila la ne bila aku kna bt keputusan sniri. Ya. aku kena berdikiri sbb sekarang hanya ada aku. Akulah yg akan menggantikan kakak untuk jaga hati dan perasaan mak ayah. Akulah satu-satunya harapan yg mak ayah ada di hari tua mereka. Akulah satu-satunya yg akn berjuang untuk diri aku sniri. Indahnya jika kakak masih ada kan? 

Semakin lama kakak pergi, aku rasa semakin dekat dengan dia. Bila tersedar dr mimpi baruku tahu kakak dah jauh meninggalkan aku.Jauh yg berjuta-juta batu. Bilik kakak kosong. Hanya ada pakain-ll kakak saja.  Sedehnya kakak tak dapat merasa pindah rumah baru. Walaupun rumah lama dh takdak, walaupun kenangan-ll kita masa kecil dh takdak, adik, mak dan ayah tak pernah lupakan kakak. Kakak merasai, mengetahui dan melihat apa yg terjadi. Kepulangan ini hanyalah sia-sia. Tuhan, kuatkanlah hatiku ini untuk menghadapi hari-ll yg mendatang. Tiada insan lain yg layak mnjadi kakak aku! Cuma NURUL ATIQAH. Ya, cuma diaa. -AL FATIHAH-




1 comment:

  1. terasa kesedihannya...arwah mmg anak saudara yang baik...Al Fatihah

    ReplyDelete